|
|
|
|
| | |
crime
Dołączył: 30 Wrz 2007 |
Posty: 9832 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Płeć: |
|
|
Wysłany: Sob 12:45, 02 Paź 2010 |
|
|
|
|
|
Kaś. napisał: | psychoza napisał: | '96 ma już problem. |
i '96 się źle z tym czuje. :3 |
taa, najbardziej mnie martwi ten podzielony humanistyczny. u nas na WOSie sie nic nie robi, a do historii nie mam pamieci. poza tym bedziemy pierwszym rocznikiem który to pisze i boję się, że egzamin z angielskiego, który będzie się liczyl, będzie trudniejszy, niż był do tej pory (ale jako że lubię angielski, to nie będę narzekać.. ale jestem ciekawa, jak to będzie wygladało). no a poza tym możliwe, że będą inaczej liczone punkty do liceum :x
|
|
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
Mess
everybody dance now
Dołączył: 13 Mar 2009 |
Posty: 8904 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Płeć: |
|
|
Wysłany: Nie 10:05, 03 Paź 2010 |
|
|
|
|
|
Nie wiem jak oni chcą dzielić humana na polski, wos i historię, bo ja sobie nie wyobrażam tego pisania. Szczególnie współczuję dzieciakom z mojej szkoły, które mają pierwszy raz takie coś pisać (mam łączone gim i lic, ale też słyszałam, że nasz psor się cwany zrobił i robi im kartkówki, pyta itp, bo sobie nie umieją te dzieciaki go ustawić tak jak my). Na wosie u nas nie robi się nic, nawet nie kupowałam książek, więc widzę jakby poszedł mi zajebiście ten test.
|
|
|
| | |
honey pie
empty spaces
Dołączył: 16 Sie 2009 |
Posty: 5569 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Płeć: |
|
|
Wysłany: Nie 12:56, 03 Paź 2010 |
|
|
|
|
|
Agnes napisał: | To ma sens, wiecie? Chociaż ja dalej upieram się, żeby zamiast pierdyliona egzaminów, zmienić system nauczania przedmiotów ścisłych, żeby dzieciaki nie zniechęcały się tak szybko do matmy i innej fizyki. Tylko, czy to jest możliwe? |
pewnie, że się da. wbrew pozorom umiejętności humanistyczne i talent do przedmiotów ścisłych są rozłożone po równo, tylko że nasz piękny system nauczania "wyciąga" tylko te humanistyczne (co i tak można by zrobić o wiele, wiele lepiej, ale nie będę się w tym poście nad tym rozwodzić), a zdecydowana większość ścisłowców nawet nie wie, że są uzdolnieni w tym kierunku. powód? zły nauczyciel, który dyktuje, co powinniśmy umieć i serwuje kartkówkę za kartkówką, zamiast tłumaczyć. bądź co bądź, w teorii powinniśmy w szkole zrozumieć wszystko (albo większość), w domu przeczytać raz lub trochę więcej, a następnego dnia napisać wszystko na piątkę. mam też drugą teorię, mianowicie podręczniki. książki grube, ćwiczeniowe. w moim podręczniku do matematyki nigdy w życiu nie uświadczyłam żadnych objaśnień, i z drugiej części podstawówki pod względem matmy wyniosłam mniej niż niewiele. pojawiły się dopiero w gimnazjum. niezrozumiałe. to bezsens. nauczyciela do domu nie weźmiemy, żeby nauczyć się na klasówkę, więc niby skąd mamy to brać?
|
|
|
| | |
|
| | |
Oluś
ostrość na nieskończoność
Dołączył: 18 Lis 2007 |
Posty: 6774 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Płeć: |
|
|
Wysłany: Wto 19:31, 09 Lis 2010 |
|
|
|
|
|
honey pie napisał: | wbrew pozorom umiejętności humanistyczne i talent do przedmiotów ścisłych są rozłożone po równo, tylko że nasz piękny system nauczania "wyciąga" tylko te humanistyczne (co i tak można by zrobić o wiele, wiele lepiej, ale nie będę się w tym poście nad tym rozwodzić), a zdecydowana większość ścisłowców nawet nie wie, że są uzdolnieni w tym kierunku. powód? zły nauczyciel, który dyktuje, co powinniśmy umieć i serwuje kartkówkę za kartkówką, zamiast tłumaczyć. bądź co bądź, w teorii* powinniśmy w szkole zrozumieć wszystko (albo większość) |
nie zgadzam się - każdy ma inne predyspozycje. mi od ZAWSZE lepiej szła matematyka niż polski.
z tym również - każdy nauczyciel chce zrealizować cały materiał (bo na dobrą sprawę musi), nie zawsze jest to wina tego, że wszyscy uważają, iż ich przedmiot jest najważniejszy
jak można tego nie wiedzieć? matematykę, fizykę, chemię trzeba zrozumieć. jeśli zrobisz kilka przykładów, które ci wyjdą, to jak możesz nadal nie wiedzieć, czy przedmioty ścisłe idą ci źle/dobrze i czy wolisz je niż historię/polski?
miałam dużo nauczycieli matematyki, a pracowałam z jeszcze większą ilością, nie miałam jeszcze takiej sytuacji, żeby nauczyciel robił kartkówkę za kartkówką widząc, że ktoś kompletnie nie czai problemu. poza tym, jakbyście wałkowali 5 lekcji ten sam temat i nadal byście nie czaili, nie zdążylibyście zrobić materiału do końca. mógłby pojawić się na egzaminie, wtedy dopiero byście się rzucali.
u mnie w szkole każdy nauczyciel ma dodatkowe godziny w tygodniu, kiedy każdy z problemem może przyjść. na przerwach również nie ma przeszkód, by wyjaśnić co jest nie tak. zostać po lekcji, poprosić.
sam pomysł zmiany egzaminów mi się nie podoba, ale nasz cudowny system edukacji zmienia się od zawsze. nie zamierzają z tego rezygnować najwyraźniej.
*a taka teoria matematyki to za wiele nie da, ja tam potrzebuję zrozumieć konkretny przykład i potem do tego analogicznie rozwiązywać inne
wybaczcie błędy stylistyczne, interpunkcyjne itd, ale padam ze zmęczenia
|
|
|
| | |
norek
Dołączył: 20 Sie 2010 |
Posty: 161 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Płeć: |
|
|
Wysłany: Czw 21:10, 25 Lis 2010 |
|
|
|
|
|
Interesujace i wspolczuje wam. Tylko wiecie co, w Anglii w 11 klasie (= 3 gimnazjum) pisze sie podstawowa mature z kilku przedmiotow (kilku wybranych przez siebie i obowiazkowych, ktorymi sa literatura angielska, jezyk angielski, matematyka, fizyka, biologia, chemia, religia jesli sie chodzi do katolickiej szkoly i w niektorych technika). To sie nazywa GCSE i z tym mozna znalezc juz prace. Potem mozna kontynuowac nauke i wybrac 2-5 przedmiotow na rozszerzenie (A-levels, w collegu sie to robi) i potem idzie sie na studia. I tak sadze, ze w Polsce i tak bedzie lepiej i latwiej pod tym wzgledem nawet po wprowadzeniu tych zmian, a poza tym my co rok piszemy egzaminy z kazdego przedmiotu, wiec wiecie. :<
A, jeszcze taka ciekawostka - w Anglii dzieci w wieku 11 lat pisza egzaminy SATs, ktore dzialaja na podobnej zasadzie do tych egzaminow gimnazjalnych, ktore teraz jeszcze maja miejsce.
Takze spox, sa ludzie ktorzy maja gorzej
|
|
|
| | |
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 2 z 2
|
|
|
| |